Wikia

Jim le Kluse (24 Februari 1999, Spijkenisse) is een Nederlands jeugdboekenschrijver. Hij scoorde een debuut in het najaar van 2013 met zijn boek De Droomtrein. Deze liet hij uitgeven door uitgeverij 'Bookscout.yo'.

Jimleklusededroomtrein

Jim le Kluse met zijn debuut.

Hobby Edit

Schrijven is altijd al een hobby geweest voor Jim le Kluse. Hij schreef op jongere leeftijd al interessante verhalen over de prehistorie, waarin dinosaurussen een hoofdrol speelden. Rond 12-jarige leeftijd schreef Jim het boek 'De Droomtrein' met enkel een potlood, dat mede in de media een aandachtspunt werd. Ruim een jaar later, begon Jim met het uittypen van zijn verhaal, omdat hij door meerdere mensen werd gemotiveerd om 'iets te doen' met zijn boek. Hij stuurde zijn manuscript na afronding door naar een uitgever, speciaal voor jeugdige auteurs. Hij kreeg kort daarop het bericht dat zijn boek in de online-winkel van Bookscout.yo zou verschijnen.

Promotie Edit

Enkele weken na het uitgeven kreeg de jonge Le Kluse steeds meer promotie. Zijn debuut verscheen niet alleen in een bekende Nederlandse boekhandel, maar hij werd ook meerdere malen geïnterviewd voor de regionale kranten.

Niet lang daarna werd hij tevens ook uitgenodigd in de bibliotheek van Spijkenisse, inmiddels een toeristische trekpleister, waar hij een lezing zou geven over zijn boek samen met twee andere bekende Nederlandse schrijvers, Daan Heerma van Voss en Thomas Heerma van Voss.
Facebook-20140204-092910

Enkele krantenartikelen en de lezing in de Boekenberg.

Vervolg Edit

Al voor het uitgeven van zijn eerste boek verkondigde Le Kluse dat hij het niet alleen bij één boek zou laten. Zijn debuut 'De Droomtrein' zou namelijk onderdeel gaan uitmaken van een trilogie. Het tweede deel van deze serie zal binnenkort al verschijnen, wat tamelijk snel is voor een auteur.

Facebook Edit

Sinds januari 2014 heeft le Kluse een Facebook-pagina waarop alle recente ontwikkelingen met betrekking tot zijn boeken staan vermeld. Men kan deze bezoeken via de volgende link: https://www.facebook.com/Auteurjim/timeline.

Werken Edit

De Droomtrein, uitgegeven in 2013

Onbekend, aangekondigd voor 2014

Citaat Edit

"Een droom is een illusie, maar hij kan uitkomen."

Jim le Kluse, 2013